woensdag 7 mei 2014 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu woensdag 7 mei 2014 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

woensdag 7 mei 2014

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

Na een half slapend - half wakkere nacht rond 08:30 ontbijten: toast met roerei en beschimmelde jam. We zouden rond 09:30 vertrekken, maar we vertrokken rond 09:10. Je zou dus denken dat we voor lagen op schema. Het zou een "easy walking" trip worden... Nou dat was het niet echt: over bamboestokken over een ravijn lopen vind ik niet echt "easy". We zouden 2 uur lopen voor we bij een restaurant zouden komen voor de lunch. Helaas was de gids nu ook de weg kwijt, en moesten we meer dan 4 uur lopen. We kwamen nog wel bij een waterval waar we even konden zwemmen. Toen we naar boven waren geklommen ging de gids maar een taxi bellen om ons naar t restaurant te brengen. Na de lunch verder met de taxi naar de olifanten voor een olifantentocht. Iedereen vond dit niet zo leuk: de olifanten moesten klimmen in de jungle over smalle, blubberige paden. Gelukkig duurde dit geen uur zoals in het programma stond, maar 20 minuten. Hierna met de taxi verder naar het punt waar we zouden gaan raften. Maar ik had genoeg van het nat worden en wilde droog blijven, dus ik ben met de taxi meegereden naar het eindpunt. Toen was de trekking afgelopen en weren we naar ons guest house terug gereden. Rond 17:00 uur waren we terug. We hebben eerst lekker gedouched, en spullen uitgepakt etc. Morgen gaan we verder trekken, het plan is om naar Ayuthaya te gaan.

• 07 Mei 2014 - 20:18

Rob:

Hi zo maak je nog wat mee, in je vakantie. Hou je taai dan gaat het vast beter.
    Mooie verhalen zo wat je dan mee maakt. Fijne tijd en ik wacht op nieuwe berichten.

• 07 Mei 2014 - 21:43

Elly:

Dat was effetjes afzien zeker, maar gelukkig weer heelhuids terug, jammer dat die gids de weg niet weet, is niet echt leuk dan als je alleen maar aan het lopen bent! Gelukkig weer even bijkomen en slapen in een lekker bedje, dat scheelt al weer, jullie zullen wel verrot zijn na twee van die dagen. Maar de foto's zijn weer leuk. Op naar de volgende bezienswaardigheden!! Geniet er van en kuss,

• 08 Mei 2014 - 01:28

Deborah:

Ja dat zijn wel de elementen van backpacken he! Leg het lot in de handen an de lokale bevolking en allea wordt een grote verassing! Maar je moet maar zo denken, beter verdwalen in thailand in n mooi gebied dan in nederland waar je niks moois ziet.. En anders denk je maar aan mij toen ik er 11 uur over heb gedaan om n vulkaan van 90Graden met windkracht 6... Veel plezier in ayuthaya, daar kan je lekker rustig aan doen wn oude cultuur snuiven!! Ben meer benieuwd naar de reis ernaar toe!! Haha xxx

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014