Zaterdag 10 mei 2014 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 mei 2014 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 mei 2014

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 Mei 2014 | Thailand, Ayutthaya

Op een mooie tijd wakker: 07:15. Ik wil altijd een beetje aanrommelen 's morgens; koffie drinken, wat lezen, wat schrijven, kijken wat we vandaag kunnen gaan doen. En je kunt dat hier heerlijk buiten doen. Tegen 09:30 gingen we lopen. En dat duurt niet lang of er komt een tuctuc vragen waar je naar toe moet. Wij wilden naar de floating market, die vlakbij een tempel schijnt te liggen. Hij zette ons af bij de tempel, dit bleek een tempelruine te zijn. Maar nergens een floating market in de omgeving te zien. De tuctuc meneer stond er nog en hij bracht ons verder.
Het was zo leuk bij de floating market, dit wordt niet als zodanig beschreven in de lonely planet. Maar als je in deze stad bent moet je er echt naar toe. Het lijkt wel een apart dorp. Met olifanten, schapen, leuke winkeltjes. En ik heb weer een ijskoffie genomen, die maken ze hier zo lekker, volgens mij heb ik er een verslaving bij. Er was ook een toneelvoorstelling. Het ging over een groep zeerovers die het dorp wilden innemen. Maar zo echt gespeeld, het was af en toe echt eng. Ook een klein meisje speelde mee die werd door de slechte groep aan haar haren in de lucht getild en rond gedraaid. Au, dat zou in Holland niet mogen.
Hierna hebben we ons met de tuctuc terug naar het centrum laten rijden, waar we twee tempels bezocht hebben. Althans, de ruines ervan. Bij een was er in de boom een buddha gegroeid, oh wat een wonder. Ik denk hetzelfde gevoel als een huilend Mariabeeld.
Verder lopen via het park waar de Sri Lanka promotietoer nog is. We gingen iets te eten kopen: rijst met ei en tofu, Maar we hoefden niets te betalen, dat deed Sri Lanka. Ook het drinken was gratis. We zijn verder gelopen naar een voormalig paleis, waar een 60 meter hoge bronzen buddha binnen was. Heel indrukwekkend.
Uiteraard was hier buiten ook een markt. Door het park weer terug naar de weg en hier een tuctuc genomen naar ons guest house.
Hier eerst weer een douche genomen, en na een uurtje ongeveer zijn we gaan lopen. Bij een leuk restaurant zijn we in de airco-ruimte gaan zitten en lekker thais gegeten. Het begon ineens heel hard te waaien en ja hoor, even later begon het te regenen. Toen we naar buiten gingen was het gelukkig droog, maar er lagen nogal wat afgewaaide takken op de weg. Nog lopen, lopen, bij een barretje met live muziek nog wat gedronken en toen richting huisje.
Wat ons opvalt hier in Ayuthulla - in verglijk met Chang Mai - de mensen spreken hier bijna geen of helemaal geen Engels, en ze zijn hier een stuk dikker. We hebben al een paar sumoworstelaars gezien.

• 11 Mei 2014 - 00:57

Rob:

Hier geen sumo maar songfestival.
    Oostenrijk 1 en ....nederland 2. Best goed. Nog een fijne tijd daar.

• 11 Mei 2014 - 03:44

Monique Hanegraaff:

Ja ik heb het gelezen, wie had dat gedacht? Wel erg leuk dat Nederland 2e is geworden.

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014