Zondag 11 mei 2014 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Zondag 11 mei 2014 - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Zondag 11 mei 2014

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 Mei 2014 | Thailand, Ayutthaya

Gisteren al begonnen met niet lekker zijn. Vannacht heeft het doorgezet, dat was niet leuk. Ik ben vanmorgen dus maar aan de ORS bruistabletten gegaan.
We zijn eerst naar een grote tempel gegaan met de tuctuc, dez lag buiten de stad, dus best weleen eindje rijden. Bleek het weer een ruïne te zijn. Toen zei de tuctuc man dat we naar de tempel Chai Wattanaram moesten, de grootste tempel van de stad. Dat had ik inderdaad in de Lonely Planet gelezen. Hier wilde ik nu wel eens naar toe, even een echte tempel bezoeken. Maar... ook dit bleek een ruine, John is maar in de schaduw blijven zitten. Omdat deze tempel nogal afgelegen lag, kwam er niet zomaar spontaan een tuctuc voorbij. Ik voelde me steeds slechter worden, en wilde alleen nog maar naar bed. We zijn maar gaan lopen, tot er wel een tuctuc zou stoppen. Thuis eerst gedoucht en toen naar bed. Na 2 uur slaap ging het wel weer.
's Avonds zijn we naar de avondmarkt gegaan, het plan was om daar te gaan eten, maar we durfden het niet. Al het rauwe eten ligt open en bloot in de zon waar de vliegen ook bij kunnen. We zijn maar bij een restaurantje aan de straat gaan eten. Het grappige is dat je hier niet ziet hoe er met het eten wordt omgegaan, maar ik denk niet veel beter dan op de markt. Nog een beetje rond gelopen en toen naar huis. We gaan morgenochtend met een minivan naar onze volgende bestemming: Kanchanaburi. Waar de beruchte brug over de rivier Khwae ligt. We hadden wel zelf kunnen gaan, maar dan moeten we eerst naar Bangkok, en dan naar Kanchanaburi. Heel omslachtig. Dit kost wat meer, maar nu worden afgehaald en gebracht naar de bestemming in een aircobusje.
Vandaag was het moederdag, dat is wel raar, hier merk je er niks van. Gelukkig was er wel contact met Deborah via what's app.

• 11 Mei 2014 - 17:53

Elly:

Balen dat jeje zo belabberd voelt, maar hopelijk werkt de ors snel en gaat het snel beter. Niet te koud drinken En zo. Hopelijk gaat het dan snel weer beter. Veel plezier morgen en hopelijk dan in iets betere conditie!!

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014