Maandag 12 mei 2014 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Maandag 12 mei 2014 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Maandag 12 mei 2014

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 Mei 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Gelukkig voel ik me vanmorgen een stuk beter. De tassen waren gisteravond al ingepakt, dus we hoefden enkel de toiletspullen nog in te pakken. De minivan kwam ons iets na 09:0 uur ophalen. Hij ging na ons nog 2 stellen ophalen. Na 2,5 uur waren we bij ons nieuwe guesthouse in Kanchanaburi. De accomodatie is misschien primitief, zo is er geen doortrekkend wc water en wifi reikt niet verder dan het restaurant, maar voor de rest is het hier prachtig. We zitten aan de rivier Kwai, er is een hele grote tuin met ligstoelen, en over het water hebben ze een groot terras gebouwd. Ook het restaurant hier is erg uitgebreid. Je kunt er europees en thais eten, Wij hadden nog niet gegeten en we zijn eerst gaan eten: gebakken eieren met een frans stokbroodje.
Bij ons guesthouse kan je ook een scooter huren voor 200 baht (5 euro) per dag. We hebben maar gelijk voor 2 dagen een scooter gehuurd.
We zijn eerst naar de beroemde 'Bridge over river Kwai' gegaan. Je kon met een treintje over het traject rijden, dat hebben we gedaan. Wel pijnlijk dat een toeristische attractie zo'n pijnlijk verleden heeft.
Hierna was het plan om naar een waterval door te rijden. Volgens de informatie in het boekje dat ik bij de vvv had gekregen was deze 60 km vanaf het centrum. We hadden er al 10 km opzitten omdat we al bij de bridge waren, dus nog 50 km dachten wij. Helaas, zelfs officiele vvv gegevens kloppen niet. Na 70 km waren we er nog niet. We gingen ergens tanken en hebben het daar gevraagd. Volgens de tankmeneer was het nog 22 km. Toen kwam er een jongen op een scooter die ons in verbazend goed engels vertelde dat het geen zin meer had om verder te gaan, want het was nu 16:10 uur en het park sloot om 16:00 uur. Plus het was een hele kleine waterval. We konden beter morgenochtend vroeg naar een andere gaan, die was groter en daar kon je zwemmen. Ik verbaasde me niet alleen over zijn engels maar ook over zijn kennis; de jongen bleek een gids te zijn.
We zijn dus terug gaan rijden. De waterval die we niet gezien hebben kregen we onderweg: het dagelijkse regenuur. Als je op een scooter rijd met 70 km/uur en het regent zo keihard, dan lijken de druppels wel speldenprikken. Maar goed: al mijn ying- en yangpunten zijn aangeprikt, dus ik was weer in balans. We zijn wel langzamer gaan rijden, het was wel een beetje gevaarlijk.
Thuis eerst douche en droge klerenn aangetrokken. We zijn bij ons guesthouse gaan eten: ik spaghetti, John kip, en samen hadden we patat met mayonaise. Thais eten is lekker, maar dit was ook weer eens lekker! We zijn hierna op de scooter naar de avondmarkt gegaan. Maar er waren enkel eettenten, en daar heb ik het wel een beetje mee gehad. We zijn dus terug gegaan. In 'onze' straat zitten nl. allemaal barretjes. We zijn wat gaan drinken en poolen.
Wat in deze stad opvalt: heel veel blanke -meestal al over een bepaalde datum en figuur heen- mannen die met een jong thais meisje zijn.
We zijn nog in de tuin gaan zitten waar het heerlijk was: een beetje warm met een lekker briesje.
Ik had mij aangemeld bij het Ministerie van Buitenlandse zaken; als er iets zou zijn tijdens ons verblijf dan zou ik een waarschuwing krijgen. Vandaag kreeg ik een sms: in het zuiden van Thailand hebben moslimextremisten een bloedbad aangericht. Ze zijn tegen de regering. Ik moet nog even opzoeken waar precies in het zuiden, voor we verder trekken naar het zuiden.

  • 13 Mei 2014 - 07:48

    Elly:

    Ik ben blij dat je wat bent opgeknapt, dan ben je gelijk weer wat positiever en blijer toch! Mooie foto's weer, ik weet nog dat toen ik die rondreis zou gaan maken (maar die niet doorging), dat ik erg naar dit punt uitzag, en ja .... het ziet er schitterend uit, wat een mooie ligging van dat guesthouse, dat is helemaal relaxen en lekker dat ze ook gewoon eten hebben, kan je even bijkomen en je maag en darmen wat rust geven. Ben benieuwd hoe de waterval vandaag is!
    Tot het volgende schrijven ..... en take care :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 10980

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 10 Mei 2016

Koh Samui 2016

05 Mei 2015 - 26 Mei 2015

Eilandhoppen in Thailand

03 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Onze eerst backpack vakantie

Landen bezocht: