Vakantie Thailand, 5 en 6 mei 2015 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Vakantie Thailand, 5 en 6 mei 2015 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Vakantie Thailand, 5 en 6 mei 2015

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Mei 2015 | Thailand, Krabi

Dinsdag 5 mei 2015
Alles is mooi op tijd verlopen. We vertrokken iets na 12:00 uur en zijn droog op het station gekomen, erna ging het vreselijk hard regenen. Uiteraard waren we aan de vroege kant. We hebben eerst de bagage afgegeven, ik had 10,4 kg bagage, John had 11,2 kg. Hierna zijn we bij de AH sandwiches en verse jus gaan halen.
We zoude om 18:00 vertrekken, maar we gingen een half uur later omdat er gewacht werd op mensen die met vertraging uit Londen kwamen.
Naast ons, bij het raam, zat een jongedame die haar tweelingzus gaat bezoeken die als dierenarts in Thailand werkt. Zij is vegetariër en wij kregen eerder ons eten, ik had ook vegetarisch besteld. Pasta met groenten, salade en fruit. Ik heb eindelijk de film The Grand Budapest Hotel gezien en tussendoor liggen dutten. Ook nog een gedeelte van Frozen gezien.
Tussendoor werd verzocht om terug te gaan naar je stoel en om de riemen vast te maken i.v.m. de hevige turbulentie. We waren een half uur later weggegaan, maar kwamen slechts 10 minuten later aan.
10:00 ipv 09:50. Inmiddels zijn we ook een dag verder:

Woensdag 6 mei 2015
We hadden de ongebruikte flesjes water meegenomen, maar die konden we toch inleveren bij inchecken op de vlucht naar Krabi. We zaten al 1,5 uur voor de vertrektijd bij gate A8 voor de vlucht naar Krabi. Hier stond dat het een wifi zone was, maar bij alles wat ik aanklikte moest een code ingevoerd worden, dus niet even internetten.
Op de korte vlucht naar Krabi kregen we toch nog eten, mijn vegetarische schotel bestond uit gegrilde groenten, best lekker.
Op Krabi kwamen de tassen erg snel. we zijn met de shuttle (local) bus naar Krabitown gegaan en vanaf de halte was het nog een klein stukje terug lopen. Ik had al een stip gezet op mijn navigatie en toch hebben we het gepresteerd om drie keer voorbij ons guesthouse te lopen!
We hebben een kamer met airco, voor omgerekend € 12,50. We zitten vrij centraal; alles is te belopen. We hebben eerst een douche genomen en zijn hierna naar de haven gelopen. We hebben een hele lekkere jus d'orange gedronken waar wat kokoswater aan was toegevoegd. Er staan hier erg leuke beelden in het centrum, en allemaal hebben ze met zeedieren te maken. We hebben gegeten op de avondmarkt, ik heb mijn eerste padthai weer op! Hierna weer wat gaan lopen en drinken. Ze zijn langs de rivier allemaal stellingen aan het bouwen en er staan grote muziekinstallaties. Ik denk dat er morgen of overmorgen een groot feest is.
Het plan is om morgen met een gehuurde scooter naar het strand -Ao Nang Beach- te gaan, ong. 17 km verderop. Er rijden ook bussen, maar een scooter is handiger.

• 06 Mei 2015 - 18:26

Martine:

Klinkt nu al goed!!! De vakantie starten met eten, slaapie, eten en bij aankomst gelijk de hort op. Ben benieuwd naar het scooter-verhaal van de week :-)

Geniet!
    P.S. Serieus?!?! 10,4kg bagage...voor 3 weken.... Ik ga in de leer

• 06 Mei 2015 - 22:38

Ton En Elly:

De reis is in ieder geval voorspoedig gegaan, nu kan het relaxen, snorkelen, duiken etc. Beginnen. De eerste lekkere hap naar binnen gewerkt. Jullie zijn zeker wel versleten nu?? Heel veel plezier morgen en doe de visjes de groetjes van ons

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014