Thailand, 7 mei 2015 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Thailand, 7 mei 2015 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Thailand, 7 mei 2015

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

07 Mei 2015 | Thailand, Krabi

Donderdag 7 mei 2015
Vanmorgen zowaar niet zo vroeg wakker, het was al na achten. In de relaxstand aangekleed en de strandtas ingepakt. Het plan was om met een scooter naar het strand te gaan. We gingen eerst nog in ons guesthouse ontbijten. Daar kwamen we aan de praat wat we gingen doen en hoe. Toen hoorden we dat we heel makkelijk met een busje naar het strand konden, de halte was aan de overkant. Tsja, dan kan je een scooter gaan huren die heel de dag zand staat te happen, maar waarom? Toen hoorden we weer van anderen dat we naar Railay moesten, een bountystrand. We zijn dus eerst met het busje naar het strand gereden en daar met de longtail boot naar Railay. Het was daar inderdaad erg mooi. En uiteraard genoeg kraampjes met eten en drinken. Wij hebben om ons vochtgehalte op peil te houden lekkere vruchtenshakes genomen. Eind van de middag zijn we terug gegaan, we werden alleen niet bij een bekende bushalte afgezet, maar gelukkig met de gps app de weg terug gevonden. Hierna het gebruikelijke wat je doet na een stranddag: douchen, spullen uitspoelen en fris weer op pad. Na een terrasje zijn we naar de avondmarkt gegaan waar we gegrilde vis met gegrilde groenten en rijst hebben gegeten. Morgen is hier in Krabi een heel groot festival en we zijn even gaan kijken bij de opbouwwerkzaamheden. Een gigantisch podium met lichteffecten en rookmachines: ik weet nu al waar wij morgen heen gaan. De avond afgesloten met een cocktail waarbij we gezelschap kregen van een jongen die voor het eerst alleen aan het reizen was. Wij willen over 2 dagen naar Koh Lanta, hij is daar al geweest en hij vond het eiland erg mooi.

• 07 Mei 2015 - 20:00

Elly:

Heerlijk zo'n relaxdagje, zeker na zo'n lange reis. Zeker wel mooi het strand waar je nu bent geweest, en ..... Nog visjes gezien??
    Leuk hoor, morgen festival, jullie vallen wel met je neus in de boter. Geniet er maar van, maar dat zal best wel lukken.

• 07 Mei 2015 - 20:41

Monique Hanegraaff:

Visjes nog niet gezien, maar dat komt op de volgende locatie helemaal goed. Het festival zal vast mooi zjn, waarom zouden ze anders al die moeite doen?

Tags: Railay

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014