Vrijdag 8 mei 2015 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Vrijdag 8 mei 2015 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8 mei 2015

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

08 Mei 2015 | Thailand, Krabi

Vrijdag 8 mei 2015
Na het ontbijt met spiegeleieren, zijn we een scooter gaan huren. We gingen richting het National Park, we hebben hier onderweg nog wel borden van gezien, maar het Park hebben we niet gevonden. Niemand waar we het aan vroegen wist het. We zijn maar wat gaan rijden en kwamen via een zijstraat ineens bij een grote tempel in aanbouw, het was een grote plek. Hier kon je ook via een trap naar boven een bos in met 'big trees' en grotten. Ook stonden er huisjes van monniken, althans er hingen oranje gewaden aan drooglijnen. Na dit tempelbezoek zijn we naar de kust van Ao Nang gereden om nog wat te zwemmen. We zijn er eerst wat gaan eten, ik had een salade en die kwam maar niet. Ik dacht al dat ze het vergeten waren, maar ineens werd het toch gebracht. Onderweg terug begon het te regenen, niet hard, maar we zijn toch even gaan schuilen. We hebben de scooter maar direct terug gebracht, want vanavond hebben we hem toch niet nodig en morgen gaan we verder trekken.Na de douche zijn we direct weer op pad gegaan vanwege het feest in de stad. Er stonden heel veel kraampjes, wat mooier dan die je gebruikelijk ziet, met eten en drinken. Aan het eind stond het grote podium, er was een band aan het spelen. Het was erg druk, tot het begon te regenen: waar al die mensen gebleven zijn is mij een raadsel, maar het plein was snel leeg. Toen het droog werd, stonden ze er weer.De band vonden we niet heel goed en we zijn eerst wat gaan eten, weer padthai (zo lekker). We zijn weer terug gegaan naar het podium, we moesten wachten op de bandwisseling. Hierna kwam een zanger, die zo populair was; iedere Thai zong zijn liedjes mee, ik vond hem ook erg goed. Toen hij klaar was, was het inmiddels 11:00 pm en was het feest afgelopen. De stad zelf was door het festival redelijk uitgestorven, er was nog een bar open waar we nog wat zijn gaan drinken. Morgen gaan we met een busje naar de haven, busje gaat op de boot, boot gaat naar Koh Lanta, en busje brengt ons naar ons volgend guesthouse, en dat voor 250 baht p/p (5 euro).

• 08 Mei 2015 - 20:11

Elly:

Wat is Padthai?? Misschien wel domme vraag, maar je eet het zo veel en ik weet het niet. Wel weer mooie foto's van de tempels, was dat per toeval ontdekt?? Het is ook wel allemaal erg goedkoop hė!! Mooie boottocht morgen en hopelijk weer een goed guesthouse!! Groetjes van ons

• 09 Mei 2015 - 09:41

Deborah:

Hahaha ik moet zo lachen om wat je zegt..die hele rit en dat maar voor 5 euro. ja dat is wel wat anders dan de tuktuk voor 5euro die ja naar de volgends straat brengt;)
    Jammer dat t national park niet vindbaar was.:(

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014