Zondag 10 mei 2015: met de scooter over Koh Lanta - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Zondag 10 mei 2015: met de scooter over Koh Lanta - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Zondag 10 mei 2015: met de scooter over Koh Lanta

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 Mei 2015 | Thailand, Krabi

Zondag 10 mei 2015
Afgelopen (begin van de) nacht heeft het knetterhard geregend en we hoorden koeien loeien; hmmmm? Dat kan toch niet, dat moet de beruchte brulkikker zijn. Vanmorgen heb ik het gevraagd aan de eigenares, en het bleken inderdaad brulkikkers te zijn, die komen te voorschijn als het heel hard regent. We hebben ontbeten met spiegeleitjes. Toen we terug kwamen in het huisje, waren de vloeren gedweild en het bed opgemaakt en de gordijnen weer mooi in de lussen gehangen.
Na de tas te hebben ingepakt hebben we bij de receptie een scooter gehuurd. Dat ding startte bijna niet omdat de benzinetank nagenoeg leeg was. Gelukkig is er vlakbij een benzinepomp speciaal voor scooters. Hierna zijn we het eiland rond getoerd. Je kunt niet echt langs het strand rijden, maar je kunt wel de zee en strand zien vanaf de weg. Hoe meer naar het zuiden, hoe meer de weg landinwaarts komt. De oostkant van het eiland ligt hoger boven de zeespiegel, van hieruit heb je prachtige uitzichten over de zee met de vele eilandjes. Hier zijn leuke terrasjes, waar we een keer zijn gaan zitten. Meer naar het noorden aan de oostkant kom je mangrovebossen tegen, ook al zo mooi. Soms moet je gewoon even de scooter neerzetten en gaan zitten om van het uitzicht te genieten. De rit was niet altijd even plezierig vanwege mijn stuitje die nog steeds pijn doet en er soms kuilen of bobbels in de weg zitten wat een klap geeft.
Het eiland is best snel rond te rijden en we zijn een tweede rondje gereden en hebben nu wat vaker zijwegen genomen. Tegen 17:00 waren we terug bij guesthouse en zijn naar het strand gelopen. We gingen nu met duikbril en snorkel het water in, maar het was niet zo helder om leuk onder water te kunnen kijken. Hierna nog even in de relaxstand op het strand gebleven en toen terug om te douchen en om te kleden. Met de scooter zijn we gaan rijden naar een restaurant. Ik heb een spicy gele curry, je kon er een ei bij bestellen wat ik gedaan heb, maar ik kreeg n de plaats een kommetje rijst (?). John had kip van de BBQ en die scheen erg lekker te zijn, hij had er nog wel een gewild. Hierna nog gaan poolen in een Zweedse tent en daar een heerlijke versgemaakte mangosap gedronken. We hadden nog naar een barretje willen gaan, maar we zaten allebei zo vol dat we maar terug naar huis zijn gegaan

• 10 Mei 2015 - 20:33

Elly:

Dat een brulkikker net een koe lijkt!! Jeempie, ik zou dan ook niet kunnen slapen ervan. Maar voor de rest hebben jullie wel lekker gerelaxed!! Heerlijk, ff bijkomen en mooie dingen zien en dan nog even zwemmen, dat is vakantie

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014