Relaxdag Maandag 11 mei 2015 op Koh Lanta - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Relaxdag Maandag 11 mei 2015 op Koh Lanta - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Relaxdag Maandag 11 mei 2015 op Koh Lanta

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 Mei 2015 | Thailand, Koh Lipe

Maandag 11 mei 2015
Vanmorgen weer ontbeten met een 'Engels ontbijt'. Hierna op de scooter gestapt om bij wat padi winkels te informeren over het duiken. Overal dezelfde dure prijs: 3900 baht. We wijn doorgereden naar Saladan in het Noorden. Hier heb ik bij een duikwinkel gevraagd of ze onderdelen van maskers hebben: mijn sluiting van de zijkant is weg en in de rubberen band zit nu een knoop. Nee, zei de meneer, dit is al een oud model. Ja, haha, dat klopt, maar hij zit nog perfect dus waarom zou ik een moderner exemplaar kopen? Dus dan moet ik maar met een knoop erin blijven snorkelen. We zijn nog op zoek gegaan naar stranden, maar dat is best moeilijk. Je ziet de stranden niet vanaf de weg, je moet steeds de zijpaden inrijden. En wij zoeken strand met rotsen om te kunnen snorkelen. Onderweg hebben we fruit gekocht: durian en mango's. Later bleek dat de durian zo overrijp was, dat hij niet meer te eten was, die hebben we dus weg gegooid. En volgens mij zijn we vreselijk afgelegd, want ik vond het wel veel geld (220 baht) voor wat vruchten. We zijn weer door gereden en zijn dus uitgekomen bij ons huisje, daar zijn wel rotsen bij het strand.
Ik ben eerst informatie gaan vragen om een duik te maken. Er werd gevraagd naar onze Padi-paspoort. We hebben hem pas een jaar en hebben pas 4 duiken gemaakt. We zouden eerst een 'refreshment course' moeten volgen en daarna meemogen met een duik. Ze ging bellen. Toen bleek dat er morgen een boot gaat en dan misschien pas de 17e weer, i.v.m. het weinige toerisme. We krijgen nu een 'refreshment' aan boord. Gelukkig heb ik thuis het cursusboek helemaal doorgenomen en de DVD bekeken. Voor op reis heb ik hier een uittreksel van gemaakt. Die zijn we eerst nog door gaan nemen. Hierna zijn we naar 'ons' strand gegaan.
We zijn op een bamboe dubbelsized ligbed gaan liggen die als oud vuil daar stond. Hij zakte door aan een kant, maar met een rotsteen met daar bovenop een kokosnoot zakte hij niet door: een prima strandbed!
Via de rotsen ben ik het water in gegaan, het zicht was wel goed, maar alles is grauw onder water en af en toe een verdwaalde grauwe vis. Na wat heen en weer gezwommen te hebben ben ik naar het strand gezwommen, want om via de rotsen weer terug te gaan......
We hadden ons strandbed onder palmbomen gezet en lagen dus heerlijk in de schaduw.
's Avonds zijn we naar dezelfde eettent als gisteren geweest (May's restaurant), ik wilde kip van de BBQ, maar er was geen kip. Dus, maar een padthai besteld. Het was niet vies, maar er zat geen smaak aan, zo flauw. Ik heb er bijna 2 potten sambal doorheen gegooid en nog zat er geen smaak aan. John had grote gegrilde garnalen, maar die bleken ook flauw te zijn, Nou ja, morgen beter. We gaan maar niet zo laat slapen, want morgen worden we 07:30 opgehaald voor de duikexcursie.

  • 12 Mei 2015 - 07:55

    Elly:

    Wat heerlijk zo'n relaxdag tussendoor. Ben benieuwd naar je verhaal over het duiken van morgen!!

Tags: relaxdag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 10943

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 10 Mei 2016

Koh Samui 2016

05 Mei 2015 - 26 Mei 2015

Eilandhoppen in Thailand

03 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Onze eerst backpack vakantie

Landen bezocht: