Zaterdag 16 mei 2015: Pathong - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Zaterdag 16 mei 2015: Pathong - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Zaterdag 16 mei 2015: Pathong

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 Mei 2015 | Thailand, Phuket

Zaterdag 16 mei 2015
We zijn weer op de scooter gaan rijden, langs de kust naar het noorden. Aan het begin van de rit hebben we onderweg 4 zakjes met fruit gekocht, die hebben we op het strand gegeten, de helft ging mee terug. we zijn verder gereden en kwamen bij FantaSea, hier worden 's avonds grote shows gegeven. We zijn afgestapt en hebben wat rondgekeken. De ingang is al heel mooi en we maakten wat foto's. Toen kwam er een bewaker en die wilde wel foto's van ons samen maken. Leuk. Echter, hij bleef foto's maken, hij had er duidelijk zin in. We konden er wel om lachen. Hierna weer doorgereden. We kwamen op een punt dat we of een cirkel naar het oosten konden maken, maar dan zaten we weer zo lang op de scooter, of terug rijden. We zijn terug gereden en in Pathong bij het strand hebben we de scooter neergezet. We hebben hier wat cadeautjes gekocht voor en voor mezelf een fotolijst met Thailand erop. De winkeltjes was niet veel, wel een beetje irritant dat je nergens gewoon kan kijken; zodra je ergens naar kijkt komt er iemand op je af. Dan loop ik maar door en verkopen zij dus niets.We hebben ergens gegeten waar de mensen buiten voor in de rij stonden, het was er erg lekker en heel goedkoop. We zouden 's avonds terug gaan.
We zijn doorgereden naar het strand en hebben nog gezwommen en een gelegen. We gingen weer nat naar huis. Hierna douchen en omkleden. Weer op de scooter en naar Pathon gereden. Het was nu een stuk drukker da n 's middags. We kwamen eigenlijk al direct uit bij een food nightmarket, John kreeg meteen trek in van alles. Hij is begonnen met 2 spiesjes vlees. Hierna zijn we gaan lopen, en kwamen ook uit in de drukste en meest beruchte straat van Pathon. Hier speelt het nachtleven zich af. Je merkte hier ook niets van het laagseizoen, het was er erg druk. Je wordt aan alle kanten getrokken om bars in te gaan en om naar sexshows te gaan kijken. Ik vond het wel bijzonder om hier te lopen, deze straat heb ik al een paar keer op tv gezien in documentaires hoe vreselijk het allemaal is. Ik heb wel goed op mijn tas gelet en ik denk ook wel hoe later het wordt en de mensen meer drank op hebben, hoe rotter het wordt. Er stond al wel veel politie klaar aan het einde van de straat. Hierna nog door wat andere straatjes gelopen en toen terug naar de foodmarket. John heeft een maaltijd gekocht en ik had totaal nog geen honger en heb maar een spiesje garnalen gekocht. Die smaakten helaas nergens naar: het leek wel brooddeeg. Toen zijn we naar de scooter gegaan en teruggereden naar Karon. Toen we door het centrum van Karon reden bleken hier ook leuke barretjes met livemuziek te zitten. We zijn bij 2 barretjes wat gaan drinken en hierna naar huis gegaan.

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014