Zondag 17 mei 2015: Zonsondergang - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Zondag 17 mei 2015: Zonsondergang - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Zondag 17 mei 2015: Zonsondergang

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 Mei 2015 | Thailand, Phuket

Zondag 17 mei 2015
Ik ben vanmorgen eerst naar de 7-eleven gegaan om water te halen, en ik zag daar flesjes melk staan. Ik ben niet zo'n melkdrinker, maar ik heb toch een halve liter gekocht. Eenmaal thuis heb ik John wakker gemaakt en aangespoord om om te kleden zodat we wat konden gaan doen. We zijn op de scooter richting Phuket town gereden, er zou een markt zijn. Eenmaal in Phuket zijn we een MdDonald's in gegaan: ik heb ontbeten met patat. De markt bleek nog een stuk verder te zijnn, dus zijn we weer gaan rijden. Er kwam op een gegeven moment iemand naast ons rijden die vroeg waar we naar toe gingen. En ja hoor, dat vroeg hij niet zo maar, hij wilde ons overal heengidsen: naar de big buddha, birdplace, etc. Helaas, of we zijn er al geweest, of we zoeken het zelf uit. We zagen op een gegeven moment een hele grote overdekte hal. We hebben de scooter neer gezet: heeeel veeeel kleding en schoenen. Maar geen troepjes, maar mooie spullen. We hebben hier wel wat gekocht. Die zijn we eerst thuis gaan brengen en toen richting Promthap Cape oftewel 'viewpoint' gereden, dit is het uiterste zuidpunt van Phuket waar de mooiste zonsondergang is. We waren er rond 15:30. Er stond ook een vuurtoren, en daar was een bord dat vandaag de zonsondergang om 18:38 zou zijn. We zijn naar een nabij gelegen stukje strand gereden om hier wat te zwemmen. Dat ging niet helemaal lekker: te veel rotsen in het water en veel golven. En ja, toch mijn hand open gehaald. Nou ja, we waren even ons zweet kwijt. We zijn op tijd weer terug gegaan naar het viewpoint waar het inmiddels nog drukker was geworden: hele busladingen Japanners waren gearriveerd. De zon stond mooi, maar helaas kwam er een grote wolk voor. Toen die eindelijk weg was, was de zon heel scherp. En weer, heel onverwachts, kwam er een wolk voor de zon. Dus een echte zonsondergang hebben we niet gezien. Weer terug gereden naar Karon, de borden gaven 16 km aan. Het begon onderweg te regenen en koud te worden. Vlakbij huis werd het droog en weer warmer. Na het douchen en omkleden zijn we naar het centrum van Karon gereden en hebben hier gegeten. De prijzen liggen hier wat hoger als we gewend zijn. We hebben de scooter thuis gebracht en zijn bij ons in de buurt wat gaan drinken. Het was een Engels georienteerde pub en er was voetbal tussen Manchester United en Arsenal. Wel grappig want Louis van Gaal is coach van Manchester United en er spelen ook drie Nederlanders in het team. Na allebei twee drankjes genomen te hebben zijn we naar huis gegaan.

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014