Maandag 18 mei 2015 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Maandag 18 mei 2015 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Maandag 18 mei 2015

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 Mei 2015 | Thailand, Phuket

Maandag 18 mei 2015

Om 10:00 hadden we afgesproken bij de kledingmaker.Wij waren keurig op tijd. John ging zijn hemd passen, en het zat mooi. Hopelijk zitten ze bij de andere bandleden ook zo mooi. John heeft voor hemzelf nog 3 hemden erbij gekocht. Er moesten dus 8 hemden opgestuurd worden. De kledingmaker zou ons naar het postkantoor brengen. Maar dat kon pas over een uur, want hij, zijn vrouw en kind moest eerst bidden. En hij zou niet met de auto gaan maar met de scooter. John wilde dat ik dan ging naar het postkantoor. We zijn eerst gaan ontbijten, dat was nog moeilijk want er was bijna nog niets over. Waar we gingen vragen hadden ze ontbijt. We hebben allebei een omelet besteld. Die kregen we zonder brood. Toen we er om vroegen wist de jongen totaal niet waar we het over hadden. We hebben dus enkel omelet op en ik heb er nog veel pepers overheen gegooid. Hierna weer naar de kledingmaker en ik ben met hem naar het postkantoor gegaan. Hij begon zelf over de moslims op het eiland en Thailand in het algemeen. Ze schijnen een groot probleem te zijn, er schijnen pas nog ergens leraren te zijn doodgeschoten door moslims. Het lijkt dus wel allemaal zo vreedzaam, maar dat is het niet. Op het postkantoor ging het snel, een voordeel van iemand erbij die Thais spreekt. Eenmaal terug was John zoek. Hij was niet bij de winkel, ook niet in de kapsalon -hij wilde naar de kapper- en ook niet in het appartement. Eindelijk kwam hij aanlopen. Het ging een beetje regenen maar dat hield snel op. We zijn naar het strand gegaan met matjes en een parasol van het guesthouse, we hebben van hun al strandhanddoeken, heel handig allemaal. De zee was heerlijk, niet te warm en niet te koud en met hoge golven. John is tijdens een golf zijn zwembril kwijt geraakt, die werd van zijn gezicht geslagen. Ik heb nog gezocht later maar ik heb hem niet meer gevonden. We hadden onze matjes onder een boom gelegd, waar we even later gezelschap kregen van een hond. Eerst begon hij te graven en toen, ondanks onze wegstuuracties, kwam hij op het matje erbij liggen. Gelukkig waren het breden matten. Hij wilde denk ik in de schaduw liggen. Hij liet zich niet wegsturen. Lagen we daar met een hijgende hond bij ons. Pas in de middag ging hij weg. We zijn erg vaak en niet tegelijk het water in geweest. John moest een keer erg lachen toen ik terugkwam en wilde een foto van mijn bikinihesje maken: bleek er een krabbetje aan te zitten! Kon ik weer terug het water in. Gewoon even gewacht op een harde golf en weg was het krabbetje. Er kwam ook nog een collectant met pasje en kwitantieboekje en in alle talen dat hij geld kwam ophalen voor arme weeskinderen in Thailand. Hij kwam zo geloofwaardig over dat ik hem maar geld heb gegeven. We zijn niet zo heel laat teruggegaan, rond 17:00 uur. Onze zwemkleding zat wel vol met zand door de golven. 's Avonds wilde ik 'gewoon' patat met mayo en kip en salade. Na het eten nog vers fruit besteld. Wat hier in Karon wel grappig is: soms voor, soms na het eten krijg je een natte tissue die in plastic zit verpakt en wat uit de vriezer komt, Hiermee kan je je handen schoonmaken.Stukje gelopen en bij een cocktail bar een pina colada genomen, weer een stukje lopen en bij een Thaise bar weer gepooled en wat gedronken. Goh, wat krijgen we veel lichaamsbeweging. Hierna naar huis.

• 18 Mei 2015 - 21:51

Elly:

Haha, kon je eindelijk krab eten, ga je er mee zwemmen !!
    Dus de overhemden zijn weer eerder terug als jullie??
    Leuk hoor iedere dag die verslagen, blijf ik een beetje bij.
    Groetjes

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014