Donderdag 21 mei 2015 KhaoLak, waterval gevonden - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Donderdag 21 mei 2015 KhaoLak, waterval gevonden - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Donderdag 21 mei 2015 KhaoLak, waterval gevonden

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 Mei 2015 | Thailand, Phangnga

Donderdag 21 mei 2015
Vanmorgen op de scooter weg gegaan om naar een andere waterval te gaan, deze keer de To Sai Rung waterval, hier schijn je niet voor te hoeven klimmen. We gingen eerst aan de overkant een excursie boeken voor morgen. Hier zeiden ze dat de waterval 5 km verder is. Onderweg gingen we brunchen, het was inmiddels al 12:00 uur, met een sandwich tonijn met patat (die hoorde bij de sandwich) en met een lekkere bananenshake. Hier zeiden ze dat de waterval 3 km verderop was. Wij weer verder rijden, maar we kwamen geen borden tegen. Toen gingen we het ergens vragen, konden we weer 5 kilo (meter zeggen ze hier niet) terug rijden. Vanaf deze kant van de weg stonden er wel bordjes. Wij de afslag nemen en rijden en rijden. Geen bordjes. Weer vragen, en konden we weer terugrijden. Eindelijk een bordje: bleek er Rainbow waterfall op te staan. Wij dit pad nemen, tot we bij een splitsing komen zonder borden. En dan rij je uiteraard de verkeerde weg in, dus konden we weer terug. Eindelijk de waterval gevonden. Het was een mooi stukje natuur, geen grote waterval en eindigend in een piepklein meertje, maar we hadden het gevonden! Dat is hier wel een probleem: het ontbreken van borden. We hadden wel een plattegrond, maar daar staan voornamelijk hotelnamen op, je moet je dus oriënteren aan de hand van hotels, ook staan niet alle zijwegen op de kaart getekend wat het lastig maakt. Na een tijdje zijn we terug gereden. We hebben eerst de scooter terug gebracht. Ik wilde kijken waar de bushalte is om terug te gaan naar Krabi. We moeten eerst de bus naar Phuket nemen en dan overstappen op een andere bus: als dat maar goed gaat. Na veel vragen weten we (hopenlijk) waar de bushalte is, er staat niet bij dat het een bushalte is , dus er staan ook geen tijden. En hij rijdt eens in het uur.....
We zijn terug naar het guesthouse gegaan en hebben hier bij het zwembad gelegen en gezwommen.
's Avonds heb ik eens geen padthai genomen maar Massamam. No spicy or bit spicy? Ik zei: spicy! Oh, you want Thai spicy? Yes. En dat kreeg ik ook, heerlijk. Na het eten een stukje de weg heen en weer gelopen. We kwamen bij een grote supermarkt, geen 7-eleven. Deze had een heel andere uitstraling. We gingen uit nieuwsgierigheid naar binnen, hier hadden ze werkelijk alles, ook stokbroden. Ik heb hier banaantjes gekocht voor morgen tijdens de excursie (als ontbijt). Vlak bij ons zit een McCafe, hier heb ik een grote cappuccino genomen, daar had ik zomaar ineens trek in. John had een kleine Sprite, maar hij kreeg een grote. We zijn dus geen cocktail meer aan drinken. Omdat het toeristenseizoen al voorbij en de mensen hier weinig klanten hebben worden we constant aangesproken. Als je je hoofd richting een etalage draait willen ze al dat je binnen komt kijken, als je opstaat ergens en je loopt een stap wordt er gevraagd of je een tuctuc of taxi wilt. De kledingmakers zijn helemaal erg. Eerst vragen ze hoe het gaat, dan waar je vandaan komt en dan een praatje maken en dan mee hun winkel intrekken. Vanavond hadden we een die zijn talen sprak. Na het 'where are you from?' zei John Nederland (ipv Holland). Hij antwoordde met 'ah, wie geht es'. Hier moest ik wel om lachen. En eergisteren, op het busstation. We hadden al een kaartje voor de bus en ik wilde even naar de overkant om iets te drinken te halen. Vroeg de tuctucmeneer met een oog (die had ons bij aankomst ook aangesproken): where are you going to? Ik zei 'to the other side' en wees naar de overkant. Dit vond hij totaal niet grappig, maar ja, ik sprak wel de waarheid.
Morgen gaan we als echte toeristen met een excursie mee, naar o.a. een waterval waar je ook kan zwemmen, naar een schildpaddenfarm, en nog naar een paar dingen. Ik ben benieuwd of we alles gaan doen wat de de folder beloofd en of het er ook zo mooi uitziet.

• 21 Mei 2015 - 20:54

Sis:

Zo kom je nog eens ergens hė! Werkt de mapme niet daar? Ben benieuwd hoe het morgen wordt. De waterval ziet er heerlijk uit, hebben jullie nog een duik genomen daar? Ziet er zo verleidelijk uit. Nou tot morgen weer

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014