Zondag 24 mei 2015: Stranddag met regen - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Zondag 24 mei 2015: Stranddag met regen - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Zondag 24 mei 2015: Stranddag met regen

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 Mei 2015 | Thailand, Krabi

Zondag 24 mei 2015
Vanmorgen eerst de scooter nog een dag verlengd. Hierna ontbeten en op pad met strandspullen. Het was goed warm, maar ook bedrukt. Op het strand hadden we een plekje onder een boom gevonden. Ik ben eerst gaan zwemmen, de zee was heerlijk. Hierna over het zand gelopen tot ik bijna opgedroogd was en onder de boom gaan zitten. In de verte was het donker in de lucht. Dan hoop je nog dat het de andere kant op waait. Ik ben nog maar een keer gaan zwemmen. Hierna werd het toch wel donkerder en hoorden we gedonder in de verte. We zijn de spullen in gaan pakken. Redelijk dichtbij was een 'wooden oven pizzeria'. Daar zouden we naar toe gaan. Deze hebben we niet droog bereikt: het begon ineens te regenen! We kwamen drijfnat bij de pizzeria aan. Zelfs in de pizzeria konden we elkaar niet eens verstaan, zo hard regende het. Dit duurde een uur, hierna werd het iets minder. We zijn bij de Minimarkt een regenjasje gaan halen en toch maar op de scooter gestapt. Ik vond het wel eng want je glijdt zo onderuit met die plassen op straat. Onderweg helaas een net gebeurd ongeluk gezien, ik heb maar niet gekeken, maar volgens John lagen er 2 mannen dood naast een scooter. Hierna werd ik helemaal bang. Gelukkig hebben we heelhuids het guesthouse bereikt. Eerst een warme douche genomen.
Tegen achten zijn we naar de avondmarkt gegaan. John wilde wel wat voorafjes nemen; dat werden er vier: kleine eitjes, een cakeje, nog een cake -een soort kwee lapis-, en ronde custardhapjes. Hierna zijn we gaan eten: we hebben allebei padthai seafood genomen, de ober keek erg verbaasd dat ik spicy wilde en herhaalde mijn vraag. Het spicy viel deze keer wel mee. De ober kwam na het eten aan mij vragen of het goed was geweest. Ze vinden het hier geloof ik raar als een blanke om spicy vraagt. Hierna nog een beetje rond gereden en vlakbij ons in een barretje nog wat gedronken, ik heb mijn vakantiedrankje gin-orange besteld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 10983

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 10 Mei 2016

Koh Samui 2016

05 Mei 2015 - 26 Mei 2015

Eilandhoppen in Thailand

03 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Onze eerst backpack vakantie

Landen bezocht: