Koh Samui dag 1,2,3 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Koh Samui dag 1,2,3 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Koh Samui dag 1,2,3

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

21 April 2016 | Thailand, Ko Samui

18-04-2016 Maandag en 19-04-2016 Dinsdag
Bij station NS in Vlaardingen deden allebei onze OV kaarten het niet bij inchecken. Toch in de trein gestapt. In Schiedam bumperklevend achter iemand om eruit te gaan en maar losse kaarten gekocht. Op Schiphol bij AH to go een jus d'orange gekocht en bij de Burger King wat gegeten. Eenmaal door de douane kwam John erachter dat hij geen oplader van zijn Mac bij zich had. Hij kon er gelukkig wel een kopen maar wel voor € 90! We zijn op tijd vertrokken. Ik kreeg een half uur voor de anderen mijn maaltijd: vegetarische pasta met een salade en fruitstukjes. Films gekeken, eerst Bon Bini en toen the Revenant met Leonardo diCaprio, en Life of Pi.
Op luchthaven van Singapore wilde John perse iets eten, want hij had bijna niets gegeten en gedronken in het vliegtuig omdat hij niet naar het toilet wilde. Hij zocht een pandan cake maar we hadden geen singapoorse dollars en ik wilde met visa betalen. Twee keer verkeerd nummer ingetikt. Toen zei een ander meisje je kunt ook met handtekening. Maar wat deed ze: ze stopte de kaart in het apparaat en tikte iets is. Ik ben bang dat dit de derde en fatale poging was en de kaart het nu niet meer doet. John heeft met zijn ABN kaart 20 dollars gepind.
Op Koh Samui kon je op het vliegveld een minivan nemen voor 130 baht per persoon, dat hebben we gedaan. We werden aan de kant van de straat afgezet en met gevaar voor eigen leven zijn we overgestoken. We moesten een lang en donker pad aflopen naar de receptie, Het huisje is erg sober, maar dat geeft niet. We hebben ons even opgefrist en zijn wat gaan eten, ik enkel vruchten want ik had geen honger meer na al dat vliegtuig-zitten. We hebben een stukje gelopen en onderweg wat folders meegenomen wat er te doen is hier op het eiland. Toen weer bij het gueshouse wat gedronken, zoals mijn eerst gin-orange dit jaar. Nog gezellig gekletst met twee engelse mannen die morgen doorvliegen naar Phuket, eigenlijk willen ze hier blijven omdat ze het hier zo mooi vinden.

Woensdag 20-04-2016
Vanmorgen in guesthouse gegeten. Weer verwarring bij ons: wij hadden een omelet besteld, maar toen we die kregen zat er geen brood bij. Wij vroegen om brood en kregen toen nog een ontbijt met jam. Dat werd een 'duur' ontbijtje dus. Hierna de zwemtas ingepakt en op een bedje gaan liggen met een parasol. Een beetje liggen, een beetje lezen, een beetje zwemmen, zo kom je de dag wel door. Maar lekker om even de eerste dag te relaxen, niet om iedere dag te doen. Na het douchen en omkleden hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar Fishermans Village gereden, een uitgaansgebied 2 km verder, ze hadden 5 km gezegd. Hier langs de leuke kraampjes gelopen en alvast 1 cadeautje gekocht. We gingen voor het eten wat drinken maar John kreeg zo'n honger dat we aan de eettafels zijn gaan zitten met ons glas. Voor ons eerste etentje wilde ik Padthai, dat maak ik wel eens thuis, maar hier hebben ze de echte. Haha, dat viel tegen, deze was niet zo lekker, dan vind ik die van mezelf lekkerder, en dat wil wat zeggen. Later zijn we op de scooter nog een stuk langs de kust gereden maar er was niet zoveel. Ik had me nog op een cocktail verheugd bij het guesthouse, maar de bar was al donker. Nog wel daar even buiten gezeten aan de zee met wifi. Morgen gaan we de andere kant op scooteren, kijken wat daar is.

• 21 April 2016 - 09:10

Elly:

Nou tot nu toe gaat alles lekker, geen snoer, geen creditcard etc.
    Nu maar lekker relaxen en genieten van jullie vakantie.
    Ben benieuwd naar de verdere verhalen.
    Dikke kus

• 21 April 2016 - 11:32

Deborah:

Hahah ja dat van de omelet zonderbrood ken ik.. das wel vaker en dan bestel je in principe meteen een tweede ontbijt erbij. Maarrrr hoe kan je nou je code fouttypen ;)
    Volgende keer ook wat leuke verhalen over de thaisegekke dingen he.?? Of is het een eet en drink vakantie:p
    Veel plezier en succes met tvinden van de juiste padthai: D

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014