Donderdag 21-04-2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Donderdag 21-04-2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Donderdag 21-04-2016

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 April 2016 | Thailand, Ko Samui

Donderdag 21-04-2016
Tja, dat gebeurt als je de dag ervoor hebt liggen luieren, dan wordt je vroeg wakker, je blijft nog even liggen en als je er dan uit gaat is het nog maar 06:10! Maar ach, het is geen straf. Ik ben lekker op het strand gaan zitten, bij de bar van het guesthouse is goed internet.
We besloten niet bij het guesthouse te ontbijten, maar onderweg met de scooter. We kwamen via een zijweg bij een mooi restaurantje met uitzicht op zee. Maar wat had ik een spijt dat we daar waren gegaan. De eigenaar was een Europeaan en had twee Thai in dienst die duidelijk de kantjes eraf liepen. Buiten ons was er nog een tafeltje bezet door 2 jonge dames. Bijna een uur wachten op je ontbijt, een simpele omelet. Die andere dames hebben 2x gevraagd waar het ontbijt bleef, op een gegeven moment vroegen ze de rekening van de drankjes en zijn weg gegaan. Toen wij het ontbijt kregen moesten we ook nog alles vragen: zout en peper, orange juice. En die eigenaar durfde niets te zeggen, haha, die word goed in de maling genomen.
Hierna verder gereden richting westen en zuiden. We hebben een stop gemaakt bIj de haven Nathon waar de boten naar de andere eilanden vertrekken. Hierna weer doorgereden
We kwamen een bord Hin Lad Waterfall tegen. Wij daarheen en scooter neer gezet. Nog wat foto's gemaakt bij een Buddha beeld en toen aan de klim begonnen naar de waterval. Helaas, de mensen die voor ons vertrokken waren kwamen terug omdat er geen waterval was. Tegen beter weten in zijn wij toch doorgelopen, maar er was geen doorkomen meer aan en zijn ook omgekeerd. We hadden onderweg een klein watervalletje: een ontluchtingsklep in de waterleiding, heerlijk, we waren zo bezweet. Gelukkig zat er een tentje waar we wat konden drinken.
Hierna terug gereden. We zijn bij de buren van het Guesthouse wat gaan drinken om hun wifi te vragen. Als we nl. in ons huisje zitten komt de naam van de buren guesthouse heel goed naar voren, maarja, daar hadden we de code niet van, en nu wel. En jahoor, in ons huisje werkt de wifi prima, haha. Ik heb vanmiddag ook een nieuwe locatie geboekt, we gaan overmorgen naar Koh Phangan naar Haad Rin, de grootste plaats daar, alhoewel die ook niet zo groot is, maar ach, we zien wel. En de scooter hebben we een dag langer gehuurd, dat is toch wel heel makkelijk.
vanavond weer naar Fishermans Village gereden. We hebben bij het meest sobere tentje gegeten, plastic stoelen en een kapot plastic tafellaken op de tafel, maar een moeder en dochter die het runden, deze zijn meestal beter dan betaalde koks in een restaurant. En het eten was zo lekker, ik had massamum die denk ik te heet zou zijn voor de meeste niet-Thai. Hierna nog wat gelopen, ik heb nog een magneet met Samui erop gekocht, dan hoef ik daar niet meer naar te zoeken.
Bij de Wharf waar we gisteren hadden gegeten nu wat gedronken, een heerlijke Pino Colado, de drankjes zijn er wel goed gelukkig :).

• 22 April 2016 - 07:07

Elly:

Heerlijk relaxen tot nu toe. Lekker. Eerst even bijkomen dat is altijd lekker. Jammer dat er geen waterval was, maar dat hebben jullie steeds hè, geen waterval in de buurt te vinden. Ga even kijken waar juLlie naar toe gaan! Nog veel reisplezier! Groetjes

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014