Vrijdag 22-04-2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Vrijdag 22-04-2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Vrijdag 22-04-2016

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 April 2016 | Thailand, Ko Samui

Vanmorgen weer op de scooter gestapt en richting Big Buddha gereden. We waren eerst te vroeg afgeslagen bij de Big Buddha Pier, hier vertrekken alle ferries naar Kho Phangan, Een stukje verder was de pier met de Big Buddha. Omdat ik er niet op gekleed was heb ik een kimono aangedaan die speciaal voor dames er hingen. Maar ja, de kimono waaide steeds open, dus zo netjes was ik alsnog niet. En er was een jongeman die in zijn zwembroek rondliep die veel te strak zat, hij wilde ook een kimono aan, maar dat mocht niet van de monnik. De monnik deed niet erg vriendelijk, teveel toeristen gezien waarschijnlijk. We hebben daar wel op een prachtig plekje ontbeten: je keek over de zee en we zaten onder de aanvliegroute van de vliegtuigen, je kon de piloten bijna zien zitten. Hierna zijn we naar de crocodile farm gegaan. Maar er zaten nog meer dieren: aapjes, zwijnen, cobra's, wezels en konijnen met grote puntoren. Het was er niet groot, maar voor de dieren werd goed gezorgd dat kon je wel zien. Je kon voor 50 baht een stuk kip kopen, die werd aan een stok gehangen en die kon je dan voeren aan de krokodillen. Er was een man die vond dit helemaal te gek, maar na 1 keer, dus 1 krokodil had kip gehad, kwamen ze niet meer, de krokodillen keken niet eens. Een teken dat ze genoeg te eten krijgen? Er werd ook een show gedaan, niets bijzonders, maar dat vond ik juist wel goed. Je gaat niet je leven of een ledemaat wagen om publiek te entertainen. Onderweg terug reden we langs een markthal/tent waar we naar binnen zijn gegaan. Maar er waren voornamelijk dode dieren dus we zijn snel weer weg gegaan. Het was inmiddels bijna 3 uur; een mooie tijd om naar het strand te gaan en in de zee te zwemmen.
Na het douchen ben ik de scootersleutel en helmen in gaan leveren en er zou geboekt zijn voor ons op de ferry morgen naar Koh Phagnan. Helaas, ze had gebeld en gebeld maar ze had niemand te pakken gekregen. Ze gaat morgenochtend weer bellen en dan kunnen we met een latere en duurdere boot. Dat hoop ik dan maar want de volgende guesthouse is al geboekt en betaald. Maar, uiteindelijk komt hier alles wel goed, dus daar vertrouw ik maar op.
Er zou een avondmarkt zijn, 5 minuten lopen van ons guesthouse. Dus daar zijn we naartoe gegaan, altijd gezellig op een avondmarkt. Zoveel te zien en te eten. John heeft een cake en ik van die kleine eitjes. Er was een pleintje met een band. Ik had een pino colada genomen. Nou, daar zat veel alcohol in! En zo grappig, we liepen een paadje in en het kwam wel heel erg bekend voor, waren we al in Fishermans Village, waar we met de scooter kilometers voor om hebgen gereden. Op het strand waren ook van die jongens die met vuurkabels aan het goochelen waren, dat blijft ook zo'n mooi gezicht met de donkere zee erachter. Het werd een leuke laatste avond in Bo Phut.

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014