Zaterdag 23-04-2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Zaterdag 23-04-2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Zaterdag 23-04-2016

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 April 2016 | Thailand, Ko Samui

Na wat dingetjes gedaan te hebben liep ik weer richting bar om te internetten. Ik kwam de dame tegen die de ferry zou regelen. Ik had nog niet verwacht dat ze gebeld zou hebben. Maar ze had al gebeld en om 09:30 werden we opgehaald, we hadden dus nog een uurtje.Tjonge, als ik daar niet had gelopen wanneer had ze het dan gezegd? Ik ben teruggegaan en heb John wakker gemaakt en ben in gaan pakken. Toen ik ging betalen kreeg ik een mooie brief voor de boot voor 2 personen. Ik zat nog bij de bar met iPad toen de dame kwam zeggen dat de chauffeur er was, een kwartier te vroeg. Ongekend in Thailand! In het busje wilde hij het formulier hebben en wij kregen 2 verfrommelde, dus duidelijk gebruikte, kaartjes voor de boot. Er stonden zelfs vertekdatumstempels op van een paar dagen geleden, maar dat gaf allemaal niet volgens hem. En inderdaad het gaf niet. Wij hebben dus 'zwarte' kaartjes gekregen, en ook: zo gaan er meer mensen op de boot mee dan is toegestaan. Want ik zag dat wij niet de enigen waren met datumstempels van een paar dagen geleden.Maar goed, we hebben veilig de overkant gehaald....
Ik wist dat onze geboekte kamer vlakbij de pier lag, dus ik hoopte het na 100 meter te zien. Het was inmiddels 12:00 uur, snikheet en wij liepen met backpack en rugtas te zoeken. Aan iedereen die we het vroegen wees ons een andere kant op. Weg omhoog, weg omlaag, bochtje links en bochtje rechts. Maar ik vertik het dan om een taxi te nemen, het was immers dichtbij? En, net als gisteravond bleek, zijn we echt goed in omlopen. Want ons resort ligt direct bij de pier! Zo dichtbij had ik het niet verwacht, vandaar dat we er langs zijn gelopen.Het zweet gutste inmiddels rijkelijk van ons af. We zitten niet op het resort zelf maar aan de overkant op een tweede verdieping. We hebben ons opgefrist en zijn naar het -heel grote- zwembad gegaan. Je kon ook direct naar de zee kijken en aan de zeekant staan 4 appartement gebouwd in bootstijl, er leuk om te zien. Je kunt goed baantjes trekken in het grote ronde zwembad en lekker liggen op de stoelen met kussens.
Begin van de avond zijn we gaan wandelen en ook naar de andere kant gelopen waar de bekende Full-moon parties worden gehouden. Het zag er allemaal heel feestelijk uit. En inderdaad ook kraampjes waar je emmers met een blikje limonade en een fles sterke drank kon kopen.
Later op de avond zaten er wat meer mensen en de muziek was lekker hoorbaar, maar heel druk, net als bij de moon-parties, was het niet. Twee dagen geleden was het volle maan en was er een full-moon party. De strandartiesten met zwaaiend vuur waren er ook.

  • 24 April 2016 - 10:15

    Elly:

    Haha, wat een gedoe met die kaartjes, maar wel eng ook een beetje. Nu is het te begrijpen dat er zoveel ongelukken daar gebeuren. Hopelijk is jullie nieuwe accommodatie mooi en schoon, in ieder geval is het zwembad te gek. Leuk weer op de hoogte te zijn en ben benieuwd naar de verdere verhalen! Veel plezier daar en neem een borrel van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 10966

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 10 Mei 2016

Koh Samui 2016

05 Mei 2015 - 26 Mei 2015

Eilandhoppen in Thailand

03 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Onze eerst backpack vakantie

Landen bezocht: