Zondag 24-04-2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Zondag 24-04-2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Zondag 24-04-2016

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

25 April 2016 | Thailand, Ko Samui

Vanmorgen een scooter gehuurd bij de scooterverhuurder onder ons appartement. We hadden het plan om naar het oosten te rijden, maar volgens de jongen van de scooter was Koh Mah erg mooi, in het NNW. Dit is een klein eilandje, eigenlijk schiereiland dat door een zandbank verbonden is met Koh Phagnan. En: leve de apps met GPS: we waren een stukje verkeerd gereden, maar toen ik de app opende en aangaf waar we naar toe moesten zijn we er verder zonder omwegen naar toe gereden.
Halverwege moesten we een stukje door het water. Maar het was erg mooi, ook het snorkelen. Je moest wel een eind van de kust vandaan, maar daar kwam je wel mooie vissen tegen, niet heel veel, maar genoeg om er zo ver voor te zwemmen. De eerste keer had ik het plan om erna nog een keer te gaan maar dan met mijn onderwatercamera. Helaas, die zat nog in mijn rugzak. De tweede keer dus ook zonder camera, jammer.
Toen we terugliepen over de zandrug en door het water was er een leuk restaurantje met tafels onder de bomen. Hier nog wat gedronken en toen weer terug 24 km. Sommige heuvels waren echt steil, maar de scooter had er geen problemen mee. Bij ons resort aangekomen zijn we nog naar het zwembad gegaan, we waren de enigen, en hebben nog wat baantjes getrokken.
's Avonds eens geen Thais eten maar Italiaans: pizza. Toen nog gelopen door het stadje en het strand van voren naar achteren belopen en toen nog bij de drukste strandtent wat gedronken. Hier stonden de vuurjongens weer hun kunstjes te doen.

• 25 April 2016 - 08:06

Elly:

Wow, dat is weer heerlijk genieten geweest, jammer dat je je onderwatercamera niet bij je had. Nog een keertje terug?
    Hoe lang blijven jullie hier? Of heb je alweer iets anders geboekt. Ik had nog zitten googelen op dat resort, maar haast alleen heel slechte recensies. Maar dat zegt me ook niet zo veel. Meestal schrijven mensen slechte recensies en de goeie vergeten het.

Ben benieuwd naar verdere verhalen!

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014