Donderdag 14 mei 2015: Naar Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Donderdag 14 mei 2015: Naar Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Donderdag 14 mei 2015: Naar Phuket

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 Mei 2015 | Thailand, Phuket

Donderdag 14 mei 2015
Vanmorgen 07:30 opgehaald door minivan. Het duurde allemaal erg lang de reis; onderweg haalde de chauffeur mensen op en bleef nog met mensen staan kletsen, hij ging mensen afzetten en bij het busstation zei hij 10 min. pauze, dat werden er 30. Al met al waren we pas na 14:00 in Phuket bij een busstation. Uiteraard komen er dan mannen op je af die je vragen waar je naar toe moet. Een tuctuc kostte 400 baht! Terwijl 5 uur in een minivan 700 had gekost. En we moesten maar 15 km verderop. Ik had al uitgezocht dat we met een blauwe bus vanaf het centrum van Phuket naar Karon konden. Bleek die bushalte een kilometer verder te zijn. Dat hebben we gelopen tot ongenoegen van John. Eindelijk hadden we de bus gevonden, er zaten enkel jonge locals in, dat vond John ook niet zo leuk. Dankzij mijn GPS app zijn we vlakbij het guesthouse uitgestapt. We zitten op de 3e en tevens hoogste verdieping. Ruime kamer met balkon en grote badkamer. We zijn eerst gaan douchen en toen een beetje in de rondte gaan lopen en ook naar het strand. Wat een golven zeg, ik kan niet wachten om daar ook in te gaan. Het schijnt dat de zee hier best gevaarlijk kan zijn, er schijnen per jaar een paar mensen hier te verdrinken. Maar zolang er geen rode vlag staat mag je de zee in. Het lijkt hier veel warmer en benauwder dan op Koh Lanta. Dus eenmaal thuis maar weer verkleed. John ging, net als vorig jaar, voor overhemden voor de band kijken. Hij is dan zo aan het afdingen dat ik me ga schamen. Maar ja, de verkoper ging uiteindelijk wel akkoord met de (lage) prijs. Morgen brengt John de maten van de bandleden. Hierna zijn we gaan eten. Alhoewel er nog aardig wat toerisme is, waren de restaurants leeg. Er zitten hier veel Russen, het kan ook zijn dat die allemaal in de duurdere restaurants aan het strand zitten, waar je voornamelijk krabben en kreeften kunt bestellen. Wij hebben het bij kip (John) en padthai (ik) gehouden. Hierna een stukje gaan lopen en nog wat gaan drinken buiten bij een tent die pooltafels had staan. We hebben 2 potjes gepooled. Ik vind die rubberen kokers om flessen n een restaurant zo leuk, en die hebben we gekocht in een supermarkt.
We kwamen langs bekken met van die vissen die het eelt van je voeten eten, er zaten heeeel veel vissen in, dat vond ik wel wat. Wij hebben het allebei gedaan, maar ik heb vreselijk zitten gillen, wat een raar en eng gevoel. Hierna terug naar guesthouse gelopen.

• 14 Mei 2015 - 19:54

Elly:

Dat was een lange reis dan, iedere keer dat oponthoud, maar jullie zijn er dan toch gekomen. Ik had ook al gelezen dat de zee gevaarlijk kan zijn, dus .... Voorzichtig hė sis. Zijn jullie nog bepaalde dingen van plan om daar te doen, of laat je het gewoon op je afkomen en relaxen?? Groetjes weer van ons.

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.