Woensdag 27-04-2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Woensdag 27-04-2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Woensdag 27-04-2016

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

28 April 2016 | Thailand, Ko Samui

'S Ochends weer op de scooter en nu echt langs de kust blijven rijden, hier zouden we vanzelf strandjes tegenkomen volgens de kaart. Er lag inderdaad wel zand maar dat mocht de naam strand niet hebben, zo'n heel eind waterig zand, geen doorkomen aan. Onderweg hebben we ontbeten bij een engelse zaak waar je bruin brood kon bestellen en huisgemaakte jam. Dit was zo'n nette zaak, even een goede afwisseling na mijn voedselvergiftiging, ik ben nu toch wat huiverig geworden, dat was ik nooit.
Uiteindelijk zijn we toch nog een eind naar het noorden bij een strandje gekomen, Secret Beach, hier was het strand erg fijn met bomen voor schaduw. Er was ook een leuk strandtentje, maar de muziek stond een beetje erg hard, van die loungemuziek, dus constant dezelfde melodie. Ik ging vol goede moed snorkelen. Het water was niet warm, maar heet. En het bleef maar ondiep. Ik dacht hoe verder ik ga, hoe dieper en hoe minder warm. Niet dus, ik durfde geen schoolslagbenen te doen, bang dat ik de bodem raakte waar kleine rotsjes met begroeiing was. Ik ben dus maar 1 keer het water in geweest. Eind van de middag weer terug en nog het zwembad in, voor de laatste keer.
'S avonds zijn we met de scooter naar Thong Sala gereden, 9,4 km verderop. Hier zijn we overdags vaak langs gereden en het zag er wel gezellig uit. Ik vond het een beetje eng, in het donker op de scooter, maar het viel gelukkig mee. Er was een kleine avondmarkt en daar hebben we ook wat gegeten.
Wat hier op het eiland opvalt: ook hier veel zwerfhonden. Maar ik heb gelezen dat dat in heel Thailand een probleem aan het worden is, sommigen schijnen agressief te zijn en te bijten. En afmaken mag niet: een buddhist mag geen levende wezens het leven ontnemen. En castreren schijnt te duur te zijn en omdat het er zo veel zijn bijna niet te doen.
Morgen met de boot terug naar Koh Samui, naar Lamai beach. The Spa Garden Samui. Hier heb ik hoge verwachtingen van, dit is normaal een -voor ons- duur onderkomen, maar het was een aanbieding bij Expedia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 11007

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 10 Mei 2016

Koh Samui 2016

05 Mei 2015 - 26 Mei 2015

Eilandhoppen in Thailand

03 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Onze eerst backpack vakantie

Landen bezocht: