Zondag 9 mei 2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Zondag 9 mei 2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Zondag 9 mei 2016

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

09 Mei 2016 | Thailand, Ko Samui

In Chaweng is verder niet zo veel te doen, hier ga je naar toe voor het strand en het uitgaan. Dus voor overdag is het een beetje saai. We zijn dus eerst een eind gaan scooteren. We zijn richting de Big Buddha gegaan, die we al bezocht hadden toen we in BoPhut een huisje hadden. Maar hier kan je heerlijk ontbijten met een prachtig uitzicht. Hierna zijn we richten het zuiden gereden, richting Lamai om weer naar de Secret Beach te gaan, dit vinden wij toch het fijnste strand, je kunt hier heerlijk koel onder bomen liggen, je kunt er goed zwemmen -niet eerst 200 meter water tot kniehoogte- en er is een leuke trandtent. Ik wilde vanavond nu eens echt naar de travestietenshow dus niet te lang getreuzeld met weg gaan. Ik wilde eerst naar een Pharmacy omdat ik toch weer een blaasontsteking heb (waarom altijd op vakantie?). Ik had het in het engels en Thas opgezocht in de translator voor de zekerheid, maar meestal weten de apothekers daar heel goed wat je nodig hebt. Nou, deze dame niet, ze sprak amper engels. Maar: er stond een jong Aziatisch stel in de apotheek als klant en hij vroeg me wat ik had en zei erbij dat hij een pharmacologist was. Hij gaf aan bij de apotheek-dame wat ik had en wat ik nodig had. Eerst een merk-medicijn en toen wees hij anderen aan, merkloze met dezelfde werking. Het bleek dat zowel de jongeman als jongedame medicijnen studeren in Maleisie. We hebben nog even staan praten, het waren zulke aardige mensen en ik was erg blij dat zij in de winkel waren om te helpen.
We hebben vanavond ook eens een pancake genomen, je ziet hier heell veel pancakekraampjes. Dat was al een hele maaltijd, ik was blij dat we er een voor ons samen hadden. Er zat zoveel banaan en ananas bij met chocolade... Je begrijpt eigenlijk niet dat er nog winst op wordt gemaakt, ze zijn nl. spotgoedkoop. De dames van het cabaret stonden buiten om mensen naar binnen te halen. De show was mooi met mooie kleding. Maar wat ik wel raar vind is dat sommige dames drie keer op een avond deze show doen, avonden achter elkaar en dan nog playbacken ze niet goed. Een act maakte wel indruk op me, een heel mooi uitziende dame die, ik dacht op het nummer 'I did it my way' zich zelf steeds verder uitkleede, zelfs zijn make-up afveegde. Het is nl. voor hen niet altijd leuk dit leven. Als je je anders voelt dan hoe je geboren bent en je laat je chirurgisch helpen blijft er weinig over dan te werken in deze branche.
Het was hierna nog te vroeg om naar huis te gaan en besloten naar het pleintje achter het grote winkelcentrum te gaan. Hier staan normaal van die uitgebouwde volkswagenbusjes waar je drankjes en ijsjes kunt kopen. We parkeerden de scooter vlak bij het plein. Helaas, er was een soort avondmarkt vanavond. We zijn maar wat gaan lopen door het winkelcentrum. Toen we terugwilden hadden we een probleem: we konden de scooter niet meer vinden; ik had hem niet gepind op mijn GPS-app. Maar hij stond vlakbij toch? We zijn -tig keer langs alle scooters gelopen en ik dacht echt al dat hij gestolen was en hoeveel geld ons dit zou kosten. En ineens: ja hoor daar stond hij, vlak bij het plein. We zijn er allebei een paar keer als blinden langs gelopen. Ik was zo blij!

  • 09 Mei 2016 - 15:22

    Elly:

    De foto's van de 'dames' zijn erg mooi. en inderdaad, het is sneu dat dit het enige is wat ze kunnen doen of als prostituee door het leven gaan.
    Het gaat al weer opschieten voor jullie! Hopelijk hebben jullie vandaag en morgen nog een heerlijk relaxte dag!
    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 10938

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 10 Mei 2016

Koh Samui 2016

05 Mei 2015 - 26 Mei 2015

Eilandhoppen in Thailand

03 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Onze eerst backpack vakantie

Landen bezocht: