zaterdag 17 mei - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu zaterdag 17 mei - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

zaterdag 17 mei

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 Mei 2014 | Thailand, Ko Tao

De wekker stond op 5 uur, maar om 04:30 ging ik er maar uit: John had de airco zo koud gezet, ik kon er niet van slapen. Om 5;30 zijn we naar het station gaan lopen om in te checken bij het kantoor voor de boot. We moesten nog een buskaartje kopen voor de bus van 6 uur. Na een half uur rijden waren we bij de haven waar de boot vertrok. Het was er zo druk, we waren al bang dat niet iedereen op de boot zou kunnen. Het was een catamaran. Een groot binnendek met comfortabele stoelen, maar wij zijn op het boven buitendek gaan zitten. Na ongeveer 2 uur kwamen we aan op Kho Tao. Ik was eigenlijk een beetje bang dat we geen onderdak zouden vinden, want ik begreep van mensen op de boot dat ze al iets geboekt hadden. Het wemelde op de kade van schreeuwende taxichauffeurs. Maai wij liepen door, want ik wilde met de tuctuc. Helaas was er geen tuctuc te bekennen. Dus hebben we verderop in de straat toch mar een taxi genomen. Tegen 10:00 waren we bij Saitee Cottage, mijn eerste keus. Gelukkig hadden ze nog vrije huisjes. We hebben gelijk een duikcursus open water geboekt. We gaan voor het hele pakket! Het huisje is erg leuk, en de ligging is fantastisch: bij de zee en het zwembad, echt een van de beste op het hele park. We hebben een klein beetje uitgepakt en zijn het zwembad ingesprongen, heerlijk.

Er zit een lekker restaurant waar we padthai hebben gegeten. Toen wee gaan zwemmen, en even de zee ingegaan met onze snorkels. Je kon een paar meter lopen en toen begon de koraalbodem. Je kon er niet meer lopen en zwemmen ging lastig omdat het zo ondiep was. Je moest dus heel voorzichtig zwemmen zonder grote armbewegingen.
Hierna weer het zwembad in.
's Avonds voor het eerst massamam curry gegeten. In de vorige steden waar we waren kenden ze het niet, dan keken ze of ze water zagen branden. Het was inderdaad erg lekker, zoals mij al verteld was.
De omgeving hier is erg leuk en levendig.

• 18 Mei 2014 - 15:55

Elly:

Dat ziet er weer niet verkeerd uit, en een duikcurcus, wow ik benijd jullie wel! Nee hoor, geniet er maar lekker van. Wij zijn nu in Platanias gearriveerd en doen het vandaag rustig aan. We willen nog wel een snorkeltrip maken, want er schijnen hier reuzeschildpadden te ziteen, ben benieuwd! Nou we horen wel van jullie duikcursus en ben reuze benieuwd!!
    Groetjes

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014