27 mei 2014 - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu 27 mei 2014 - Reisverslag uit Vlaardingen, Nederland van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

27 mei 2014

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 Mei 2014 | Nederland, Vlaardingen

Gisteren niet veel gebeurd. John heeft heel de dag ziek op bed gelegen en ik heb voornamelijk uitzending gemist gekeken. Af en toe ben ik naar beneden gegaan om iets te drinken of eten.
Ik heb wel de bagage voor zover dat kon ingepakt.
Vanmorgen werden we opgehaald om 6 uur door een minivan. Deze was keurig op tijd, echter er gingen ook 2 franse jongelui die 10 minuten te laat aan kwamen slenteren, en de dame van het gezelschap had ook nog de moed om lamlendig te vragen of ze nog water kon kopen. Gelukkig vond de chauffeur dat niet goed. Hij moest immers nog meer mensen ophalen.
Inchecken ging allemaal voorspoedig. Omdat John zich nog steeds niet lekker voelde, heb ik hem op een stoel neer gezet vlakbij onze instapgate en ben wat rond gaan wandelen. Ik zocht nog een fotolijst. Van ieder vakantieland neem ik zo'n echte toeristenfotolijst mee, echter ik had er nog geen een kunnen vinden en dacht deze op het vliegveld wel te vinden. Helaas, ik ga dit keer naar huis zonder fotolijst.
We vlogen terug met Airfrance naar Parijs, Charles de Gaulle.
De uitstap en instap gate lagen gelukkig dicht bij elkaar. Ik had wel trek in een espresso.
En, hoera, we zijn terug in Europa: een lange rij bij de koffiekraam, een mevrouw om te helpen die het ook nog eens erg rustig aan deed. Wat een verschil met Thailand: veel personeel die ook nog eens veel rondkeek of ze iemand konden helpen.
Dit vliegtuig vertrok ook op tijd en kwam ook op tijd aan. En toen waren we weer in Nederland.
De bagage kwam snel, en toen stond daar Deborah: zo fijn om haar weer na 3 weken te zien!
Dit is dus het laatste verslag van onze backpackvakantie.
Vooraf hebben we leuke reacties gehad, maar van de wat meer conservatievere vakantiegangers werden we een beetje voor gek versleten: op onze leeftijd nog zo op reis gaan, niet weten waar je gaat slapen of sowieso waar je heen gaat?
Achteraf kan ik alleen maar zeggen dat het een hele leuke, afwisselende vakantie is geweest, en dat je overal in Thailand kunt slapen. Mei is daar geen hoogseizoen, dat zal wel schelen.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties op deze site/blog via of deze site of mail of whatsapp. Zeker zus Elly, die heel fanatiek reageerde, via alle mogelijke mediakanalen.
Ook dank aan de sponsors: Deborah en Martine. Van hun hebben we de nodige backpackspullen mogen lenen en als doorgewinterde backpackers hebben zij ons van de nodige tips voorzien.
Ik vond het voor herhaling vatbaar, de wens is eigenlijk om volgende vakantie te gaan eilandhoppen, geen grote steden maar enkel water, strand, zwemmen en duiken.

Kob Kun Ka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 11017

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 10 Mei 2016

Koh Samui 2016

05 Mei 2015 - 26 Mei 2015

Eilandhoppen in Thailand

03 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Onze eerst backpack vakantie

Landen bezocht: