Donderdag 28-04-2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu Donderdag 28-04-2016 - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

Donderdag 28-04-2016

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

28 April 2016 | Thailand, Ko Samui

Vanmorgen weer vroeg wakker, maar we zouden de boot van 11:30 nemen en niet van 09:30 helaas. Ik moest dus aardig wat tijd doden. Om 10:30 was alles wel ingepakt en wilde ik naar beneden. We moesten immers de scootersleutel nog terug geven en stel dat er moeilijk werd gedaan, de jongen had wel mijn paspoort. Bij het inleveren van de sleutel van de kamer had ik wel oponthoud verwacht; op Tripadvisor stonden alleen maar negatieve reacties. Maar niks hoor, ze hoefden niet eens te kijken. Dat viel dus allemaal mee. Zo hadden we nog tijd voor een ontbijtje. Hierna met de boot terug naar Koh Samui. We wisten al dat er dan taxichauffeurs staan met borden met plaatsnamen. Dus dat ging ook rap. Het was nog een eindje rijden naar Lamai, zeker met de minivan van ons, die kwam bijna de heuvels niet meer op! We zijn keurig afgezet bij ons nieuwe onderkomen, die ik met een flinke korting had kunnen boeken. Het is inderdaad vrij luxe, een grote kamer een gedeelte voor kleding, koelkast, kluis, tv en een luxe badkamer. En, wat we in de vorige kamer misten: veel stopcontacten. We hoeven dus niet ons verlengsnoer uit te pakken.
We zijn eerst gaan douchen en John wilde hierna wat eten. Bij ons op het complex zit ook een leuk restaurant, dus daar zijn we gaan zitten. Ik heb voor het eerst springrolls op, was erg lekker maar een beetje flauw. Hierna een scooter gehuurd en zijn we gaan toeren. De pagode konden we niet vinden, de ingang van de waterval uiteindelijk wel. Je moest de scooter parkeren en dan via een houten wankel bruggetje. Hierachter stonden direct olifanten en mannetjes die zeurden of we erop wilden en zoniet dan een foto van de olifant wilden maken. Maar ook dat deden we niet. Het bleek een hele klim naar de waterval, 800 meter. Weer andere mannetjes die zeiden dat we met de jeep gebracht konden worden voor 100 baht. John was hier wel voor in, maar nee, ik klim dan liever. John begrijpt niet dat dat per persoon is en dat je ook nog terug moet. En nu komt het grappige, het beginstuk was inderdaad heel steil over onverharde wegen, maar op een gegeven moment werd het een verharde weg en kwam er een auto -Nissan- van de andere kant. En er zat geen stof op de auto! Dus die auto was duidelijk niet door het stof gegaan. Er liep nog een engels stel ook de berg op en we kwamen tegelijk bij de ingang van de waterval: gesloten! Het hek sluit om 17:30 en het was bijna 18:00 uur. Dus waarom vraagt de jeepmeneer of we naar de waterval willen als hij al weet dat het hek gesloten is? Wij liepen terug over de verharde weg, die een andere bocht nam en kwamen uit op dezelfde parkeerplek. Mooi, dan gaan we morgen over die weg naar boven.
Terug bij ons appartement zijn we gaan zwemmen. Wat later zijn we op de scooter gestapt, er zou een leuke straat zijn volgens de receptiemeneer. Wij gingen rijden maar konden niets vinden, ik was al bang om 6 avonden in een slaapstad te zitten. We gingen vragen bij hotelbewakers en die stuurden ons terug. En inderdaad, je kon het niet direct vanaf de hoofdweg zien, maar er is wel degelijk een vrij druk gebied met winkels, restaurants, bars, etc. Ook een plein waar je aan de zijkant eten kan kopen en in het midden ronde barretjes met hitsig dansende meisjes. Wij hebben op straat gegeten en hebben ook rijst en vis aan een straathond gegeven, die zat al een hele tijd bij ons.
Lamai is een erg leuke stad om 's avonds je tijd door te brengen en zondagavond schijnt de grote nightmarket te zijn.

• 28 April 2016 - 20:04

Elly En Ton:

Weer een leuke dag geweest en wat een lacher met die waterval, haha gewoon via de asfaltweg. Kan je morgen lekker met jullie scootertje (als ie ten minste makkelijk de berg op gaat als jullie minivan

Tags: Lamai

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014