dinsdag 13 mei - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu dinsdag 13 mei - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

dinsdag 13 mei

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 Mei 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Afgelopen nacht weer maagkrampen met de nodige gevolgen. We zijn dus niet met de scooter naar de waterval gereden, wat meer dan 150 km zou zijn heen en terug. We hebben ontbeten met gebakken eieren. Hierna ben ik naar een apotheek gelopen om antibioticum pillen te halen. Gelukkig stond dit ook in de lonely planet, want de apotheker sprak niet veel engels en zo kon ik aanwijzen wat ik wilde. Hierna heb ik voor morgen alvast een minivan geregeld voor d volgende bestemming: Hua Hin, een plaatsje aan de kust. We zijn op de scooter gestapt en zijn gaan rijden. Na twee straten bleek de achterband lek. Terug dus naar de scooterverhuurder. Hij reed op onze scooter voorop en wij moesten hem op een andere volgen. Hij bracht ons naar een jongen die de band ging maken. Gelukkig kostte dat niet veel. Hierna zijn we langs de rivier gereden. We hebben nog een tochtje in een speedboot gemaakt, lekker verkoelend. Het grappige is: we zijn op heel afgelegen plekken geweest en overal zie je tempels. We kwamen ook langs de begraafplaats van Chinese oorlogsslachtoffers: zelfs deze wordt nog prachtig onderhouden en staan er verse bloemen. Tegen 3 uur zijn we terug gereden naar ons huisje en hier hebben we in de rivier gezwommen en erna in de tuin in de schaduw gelegen. Onderweg hadden we watermeloen- en ananasstukken gekocht, die hebben we heerlijk opgegeten.
's Avonds nog even over de avondmarkt gelopen, maaar ik hoefde daar geen eten. Ik eet liever bij ons huisje. We hebben de scooter terug gebracht en zijn gaan eten.
Morgen vroeg op, op naar Hua Hin, dat ligt onder Bangkok.

• 13 Mei 2014 - 21:02

Rob:

zo te horen hebben jullie het reuze naar de zin daar. Ja de maagkrampen dat is toch niet zo leuk, heft John er ook last van of is hij al immuum geworden voor het voedsel. Jullie zijn toch wel van plan om terug tekomen naar nl. Heerlijk zwemmen en in de zon luieren, tochjes maken en zo nu en dan een "lange" wandeltocht. Heerlijk, Rob van uit koud en nat nederland.

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.