19 mei - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu 19 mei - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

19 mei

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 Mei 2014 | Thailand, Ko Tao

Weer lekker vroeg op en nu het duikboek maar eens goed doorgenomen. Vanmorgen krijgen we nog een beetje theorie en dan volgt het examen. Na de ochtendsessie die iets over 11 uur was afgelopen zijn we gaan eten. Na 12 uur moesten we verzamelen om te gaan duiken. we kregen allemaal een tas met flippers, vest, en wetsuit. Op het strand eerst in een kleine boot om over het koraal te komen en toen overstappen op een grotere boot. En toen volgde onze eerste duik! Het ging zoveel makkelijker dan gisteren in het zwembad, zelfs onderwater je vest uit en aantrekken. Het was heel leuk om te beleven wat je met je eigen ademhaling kunt doen; dat heb ik nooit geweten. Wel had ik net als gisteren steeds water in mijn masker, maar ik ben nu een expert om het onder water ook weer leeg te laten lopen. Na een half uur moesten we weer naar boven, we gingen een stukje verder varen en na een tijdje volgde onze tweede duik. Mooie vissen gezien en mooie koralen. we moesten nog wat oefeningen doen en toen was het alweer afgelopen. Ik had nog wel langer willen blijven. We zijn nu tot 12 meter diep gegaan, morgen gaan we dieper. Toe we terug waren moest je al je eigen gebruikte materialen wassen en ophangen. We zijn nog even in het zwembad na gaan zwemmen.
's Avonds heb ik een echte thaise padthai gegeten, heerlijk.
Tegen 23:30 naar bed, want morgen moeten we verzamelen om 07:00 uur voor de 2 duiken.

• 20 Mei 2014 - 07:49

Elly:

Wat ontzettend leuk allemaal, vraagje: hoe laat je onder water het water uit je bril lopen, geef ons maar eens een lesje!! Ik heb er niet veel last van, maar als je te lang bezig bent, wil ie wel eens vol lopen en zijn jullie geslaagd allebei? Dat wordt trakteren als jullie terug zijn, haha, groetjes

• 21 Mei 2014 - 02:06

Monique Hanegraaff:

Vereiste is wel dat je een masker met neusstuk hebt. Als deze vol is: inademen - naar boven kijken en aan de rechter en linker bovenkant op je bril drukken. Nu komt er onderaan een lichte opening, matig hard uitblazen door je neus. Zo loopt het water er aan de onderkant uit. Een kind kan de was doen

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.