20 mei 2014 - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu 20 mei 2014 - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Monique Hanegraaff - WaarBenJij.nu

20 mei 2014

Blijf op de hoogte en volg Monique

20 Mei 2014 | Thailand, Ko Tao

Vanmorgen om 07:00 uur verzamelen om 2 duiken te maken naar 18 meter. Het eerste gebied heette Southwest. Grappig hoe snel je toch dingen oppikt: het ging allemaal sneller dan gisteren. Je moet best veel dingen controleren voor je je vest en persluchtfles en loodgordel om hebt. Maar op dag 2 lijkt het wel of je dit iedere dag doet. De eerste duik was 10 km verder in zee. Het was er heel helder, en we hebben mooie koralen en vissen gezien. Ik had nu sneller last van mijn oren, dat had ik gisteren niet. Totaal hebben we de eerste duik 30 minuten onder water gezeten. Ik heb een klasgenoot gevraagd of hij mijn fototoestel uit mijn tas wilde pakken en dat in het water aan mij geven. Zo konden John en ik wat foto's van elkaar maken met onze duikuitrusting nog om. Hierna de boot op, alles uitdoen, en ook gereedmaken voor de volgende duik. We moesten alle apparatuur op een nieuwe, vol gevulde duikfles hangen. Er stond boven op de boot ananas en watermeloen klaar, lekker. Na een stuk weer gevaren te hebben kwam onze instructeur zeggen waar we naar toe gingen, hoe we zouden gaan duiken en welke oefeningen we onder water zouden doen. We zouden naar Shark Island gaan, waarom het zo heet wist hij niet, want hij heeft in 4 jaar tijd maar 1 keer een whaleshark gezien. We moesten nu achterwaarts de boot af en zelf, dus niet meer aan een touw, dalen. Het zicht was hier iets minder, maar er zaten erg mooie vissen. Ik ben de enige van de groep die een (ik weet het nederlandse woord niet) Bluespotted ribbontail ray heb gezien. Ik dook wat dieper dan de groep en deze vis zat in een grotje op de bodem. Vlak daarna ineens een grote schaduw: de whaleshark!!! De instructeur begon spontaan een waterdansje te doen zo blij was hij. Het was heel indrukwekkend om er zo dichtbij te zijn, we konden hem bijna aanraken. Helaas na 38 minuten was ook deze duik voorbij. Nu ging de instructeur met ons fototoestel het water in om foto's van ons samen te maken. Er waren nog 3 of 4 groepjes op de boot, en geen enkele groep had de whaleshark gezien; zij dachten dat wij een grapje maakten. Maar onze instructeur was zo enthousiast, ze moesten het wel geloven. Ik hoorde hem tegen een andere instructeur zeggen dat hij hier al 4 jaar duikt en dat dit de 2e keer dat hij hem gezien heeft, en wij duiken pas onze 4e duik en wij zien hem.
Er is vandaag een cameraman mee gegaan, ik ben benieuwd of hij de shark heeft kunnen filmen. Vanavond gaan we in een restaurant de film bekijken en zeer waarschijnlijk gaan we deze kopen.
Ik moet ook de instructeur op 5 bier trakteren omdat ik 5 keer onder de 19 meter ben geweest, dat kon hij op mijn duikhorloge zien.
Eenmaal weer terug met de grote en kleine boot moest alles weer schoon gemaakt worden. Wij moesten na 20 min in het restaurant komen om te hoen hoe we de examens hadden gemaakt. Zowel John als ik hadden 1 vraag (van de 50) fout: we zijn allebei geslaagd.
Hierna kregen we het officiële duikerslogboek en gingen we onze 4 duiken invullen.
Zo, nu kon er gegeten worden, het was inmiddels half 2 en dit was onze eerste maaltijd van vandaag.
Vanavond hebben we de DVD gezien, hij is erg leuk en mooi gefilmd. We hebben nog een tijd met Bob, de Nederlandse duikinstructeur, zitten praten en zijn hierna gaan eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Na enkel de Spaanse en Franse stranden gezien te hebben tijdens onze vakanties, gaan we nu naar Thailand. Niet georganiseerd, maar zelf alles uitzoeken, met behulp van de Lonely Planet, dat dan weer wel. Ik hoop dat het ons zo goed gaat bevallen, dat we dit vaker gaan doen. We vliegen aan op Chang Mai, om na 3 weken via Bangkok terug te vliegen. In die drie weken kunnen we doen wat we willen: vinden we het ergens leuk, dan blijven we, is het minder leuk dan trekken we verder. Het plan is wel om in de laatste week een eiland te bezoeken en heel misschien een korte duikcursus te gaan doen. Ik hoop dat het lukt om onderweg op deze blog te schrijven en foto's te importeren. Nu is het 2015 en gaan we via Krabi een paar eilanden bezoeken. Dit jaar wat minder tempels bezoeken en wat meer stranden. We willen veel zwemmen, snorkelen en duiken.

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 11003

Voorgaande reizen:

17 April 2016 - 10 Mei 2016

Koh Samui 2016

05 Mei 2015 - 26 Mei 2015

Eilandhoppen in Thailand

03 Mei 2014 - 27 Mei 2014

Onze eerst backpack vakantie

Landen bezocht: